Restoran Original Penang Kayu Nasi Kandar dan Mee Sotong Famous Padang Kota Lama

by - 7:00 PG


Hari Keempat
Khamis - 11.12.2014
(Hari terakhir di Pulau Pinang)





Saya mulakan hari terakhir saya di Penang dengan bersarapan di Restoran Nasi Kandar yang sangat femes di Penang ni iaitu Nasi Kandar Original Kayu.Sarapan saya bukan nasi kandar tapi....




Air Milo Ais dan roti tisu yang sangat besar sampai 3 pinggan pajangnya .Ini merupakan keistimewaan restoran ni.Wajib cuba!


Saya makan lagi kat hotel sebab abang saya tak nak turun sarapan



Selepas sarapan kami menuju ke KOMTAR untuk cari t-shirt


Kat sini ada Kawanku.Jadi jangan risau kalau lupa bawak duit.


Ada juga kedai buku Popular


Terdapat banyak pilihat t-shirt di sini.Kami beli 9 t-shirt! Habis RM137!



Lepas dari KOMTAR,kami menuju ke Padang Kota Lama untuk makan tengah hari


Ayah saya sedang menikmati nasi goreng telur


Saya order char kuey teow.Sedap dan dia hantar kat meja.Tak payah beratur




Highlight kat sini ialah coconut shake,ABC dan juga Mee sotong beratur!



Fort Cornwallis dan Padang Kota Lama















Design bangunan yang sangat cantik terdapt di Lebuh Pantai,George Town 


Balai Polis IPK Pulau Pinang


Wajib singgah Jeruk Madu Pak Ali yang sangat femes di Pulau Pinang ni



 Kami pulang ke tanah besar menggunakan Jambatan Kedua Pulau Pinang


Kami singgah di R&R G.Semanggul

Maka tamatlah percutian selama 4 hari 3 malam ke Perlis dan Pulau Pinang

You May Also Like

0 ulasan