Raya Aidil Adha Terasa Kekurangan

by - 10:53 PG

Aidil adha sudah pun tiba,tetapi ada sesuatu yang kurang rasanya dalam hidup ini.Oooo ye baru teringat yang kurang itu adalah arwah nenek sebelah ayah saya.Arwah meninggal 3 hari sebelum hari raya Aidilfitri.Saya ambil sedikit petikin dari blog ayah saya iaitu Yunus Badawi.mungkin ada diantara anda yang kenal.

Di saat muslimin muslimat bersiap sedia bergembira menjelang raya, separuh jiwaku pergi bersama bonda tercinta yg telah meninggalkan kami buat selama2nya.

Sedih .... hiba .... sebak ... rindu kpdmu ibu.

Harap kami telah melakukan yg terbaik sepanjang emak tinggal bersama kami sejak abah pergi 19 tahun yg lalu. Tapi saya tahu banyak kekurangan dan kesilapan yg kami sekeluarga terutamanya saya sendiri lakukan. Di sudut hati, saya berharap emak telah memaafkan segala-segalanya sebelum emak pergi.

Kini yg tinggal hanya kenangan. Kenangan suka duka kita bersama. Terasa ingin memeluk dan mencium emak di pagi raya tapi apakan daya itu semua sudah tak mungkin. Hanya doa dan bacaan Al-Quran yg dapat kami kirimkan sebagai tanda kasih.

Di penghujung Ramadan yg mulia ini anakmu berdoa agar Allah melimpahkan rahmatNya, mengampunkan emak dan membebaskan dari api neraka. 

Semoga emak berbahagia di sana.

Pos di atas daripada blog ayah saya ya bukan saya.



Oklah itu sahaja untuk kali ini dan ini bukan kali pertama saya menulis blog.Saya ada blog sebelum ini yang diberi nama Aku Bukan Dirimu tapi dah tutup blog tu.Ok assalamualaikum dan jumpa lagi di next post.*_*

You May Also Like

0 ulasan