Cara Mengisi Masa Lapang Di Tahun Baru

by - 2:12 PTG

Banyak cara-cara untuk mengisi masa lapang anda ketika cuti tahun baru ni.Sebelum itu,saya ingin mengucapkan Selamat Tahun Baru 2015. Kembali kepada cerita asal.Antara perkara yang anda boleh lakukan ialah bawa keluarga anda berjalan-jalan.


Tidak perlu hingga ke Paris,New York,London,Dubai atau ketempat-tempat yang jauh dan memerlukan kos yang tinggi.Cukup sekadar di Kuala Lumpur.Bila berkata mengenai Kuala Lumpur mesti anda akan ingat KLCC dan tempat-tempat shopping betul tak?! Haa betul! Shopping tak payahlah sampai ke Pavilion segala.Jadi,ikutlah panduan di bawah.





Bawalah keluarga anda ke Butik MissLilyShop yang terletak di Dataran Wangsa,Wangsa Melawati.Kat situ ada macam-macam.Baju,beg kasut semua ada.Boleh shopping kat situ tapi sesuai untuk kaum Hawa sahaja ya.Boleh klik di sini.Kalau nak merasa Lasagna yang kakak saya usahakan iaitu Oven_byslice boleh datang ke sini atau lawati Instagramnya di sini





Selain itu bawalah keluarga anda makan.Tak payahlah sampai beratur panjang2 kat Magnum Cafe KL tu.Cukuplah sekadar bawa keluarga anda ke Marrybrown Kenanga.Sedap,murah dan mengenyangkan.Jimat...


 

Dah alang-alang makan kat Marrybrown Kenanga,apa lagi shopping la!


Ada banyak kedai untuk anda semua terokai





Selepas itu,ayah membawa kami berjalan-jalan di sekitar Mont Kiara.Kawasan tu memang banyak sangat Kondominium.Dulu kat kawasan tu ada banyak penempatan orang Indonesia dan sekarang populasinya semakin berkurang kereana karancakan pembinaan kondominium dikawasan tersebut mendapat permintaan ramai.


Kami singgah solat di Masjid Al-Ubudiah yang berada di Kawasan Segambut Dalam tak jauh dari Mont Kiara tu.Saya baru tahu tentang tempat tu dan namanya.


Inilah kawasan Segambut Dalam tu.Boleh nampak banyak kondominium.Kalau anda perasan ada jambatan tinggi kat tengah-tengah tu.Itulah jambatan Highway Duta yang anda semua selalu lalu tu.


Jadi,kesimpulannya hanya dengan cara-cara diatas anda dapat mengisi masa lapang anda dengan keluarga dan menjadikannya kenangan untuk anda sekeluarga.


You May Also Like

0 ulasan